Emotii in povesti. Cum sa-i ajutam pe copii sa accepte si sa gestioneze propria lor sfera emotiva

Cuprins articol

Emozioni în fiaba – O Călătorie în Lumea Emoțiilor pentru Copii

Într-o lume în care emotiile joacă un rol fundamental în dezvoltarea psihologică a copiilor, cartea „Emozioni în fiaba”, scrisă de Veronica Arlati și tradusă cu măiestrie de Ramona Covianici, oferă un suport educațional valoros pentru părinți și educatori. Publicată de Editura Lizuka Educativ în 2018, această lucrare din seria Mici și mari devine un instrument esențial în educația emoțională.

Despre Cartea „Emozioni în fiaba”

Numărul de pagini ce compun această lucrare este de 112, având un format de copertă necartonată, ideal pentru mânuțele curioase ale celor mici. Cartea poartă ISBN-ul 9786068714363 și se încadrează în categoriile de Psihologie, Psihologia copilului, Dezvoltare personală, Parenting și carti.

Obiectivele principale ale acestei cărți sunt clare: să îi însoțească pe copii în explorarea emoțiilor, să îi ajute să le recunoască, să le accepte și, nu în ultimul rând, să învețe cum să le gestioneze. Acest lucru este esențial în dezvoltarea emoțională sănătoasă a celor mici, contribuind la formarea unor adulți echilibrați și capabili să se adapteze diverselor situații din viață.

Importanța Emoțiilor în Dezvoltarea Copilului

Emoțiile sunt o parte esențială a condiției umane, iar capacitatea de a le înțelege și gestiona este vitală, încă din copilărie. Chiar înainte de a învăța să vorbească, copiii simt și reacționează la emoții. Astfel, este crucial ca părinții și educatorii să îi ajute să facă față trăirilor lor interioare.

  • Recunoașterea emoțiilor: Aceasta este prima etapă esențială pentru dezvoltarea abilităților emoționale. Copiii trebuie să învețe să identifice ce simt.
  • Acceptarea emoțiilor: Este important ca aceștia să înțeleagă că toate emoțiile sunt normale și că au voie să le simtă.
  • Gestionarea emoțiilor: Învață cum să-și controleze reacțiile, să comunice ce simt și să caute soluții când întâmpină dificultăți.

Povestea și Limbajul Folosit

Povestea din „Emozioni în fiaba” utilizează un limbaj plin de simboluri și imagini. Această abordare permite conectarea directă cu copiii, ajutându-i să se identifice cu personaje și situații. Prin interacțiuni cu diverse personaje, copiii pot învăța despre diferite emoții și modul în care acestea influențează comportamentul.

De exemplu, un personaj albastru care se simte trist poate ajuta un copil să înțeleagă ce înseamnă tristețea și cum o poate exprima într-un mod sănătos. Această tehnică transformă învățarea emoțiilor într-o experiență plăcută și captivantă.

Elemente Ale Povestirii

Emozioni în fiaba îmbină povestea cu învățătura, fiind un ghid emoțional pentru copii. Iată câteva elemente cheie:

  • Personaje variate: Fiecare caracter reprezintă o emoție principală și evoluează pe parcursul poveștii.
  • Conflicte emoționale: Personajele se confruntă cu dileme care reflectă trăirile interioare ale copiilor.
  • Rezolvări constructive: Povestea se termină cu soluții pozitive, învățând copiii să facă față dificultăților emoționale.

Recenzie

În calitate de cititor și părinte, am avut ocazia să explorez această carte cu copilul meu, iar reacțiile lui au fost îmbucurătoare. „Emozioni în fiaba” nu este doar o poveste, ci o experiență interactivă care îi ajută pe copii să descopere și să discute despre emoțiile lor într-un mod natural.

Puncte forte ale cărții:

  • Abordare educativă: Cartea oferă un cadru excelent pentru discuțiile despre emoții, facilitând dialogul între părinți și copii.
  • Ilustrații atrăgătoare: Ilustrațiile sunt colorate și atractive, ceea ce îi captează atenția copilului și îl încurajează să parcurgă întreaga poveste.
  • Mesaje pozitive: Fiecare capitol finalizează cu învățăminte care rămân în mintea și sufletul micuților.

Pe de altă parte, am observat că unii copii ar putea avea nevoie de ajutor suplimentar pentru a înțelege anumite concepte sau emoții prezentate. Este important ca părinții să fie disponibili pentru a discuta și a explica mai în detaliu învățăturile cărții.

Cum să Utilizezi „Emozioni în fiaba” în Educația Emoțională

Cartea poate fi folosită nu doar ca material lectură, ci și ca instrument educațional în diferite activități:

  • Discuții de grup: Organizați întâlniri cu alți părinți sau profesori pentru a discuta despre teme comuni în poveste și cum pot fi aplicate în viața reală.
  • Jocuri dramatice: Încurajați copiii să reenacteze anumite scene din carte, ceea ce le va întări înțelegerea emoțiilor.
  • Jurnalul emoțiilor: Îndemnați copiii să scrie sau să deseneze despre ce au simțit în timp ce au citit povestea.

Concluzie

„Emozioni în fiaba” este o resursă valoroasă pentru orice părinte sau educator care dorește să ajute copiii să înțeleagă și să gestioneze emoțiile. Printr-o poveste captivantă, la care se adaugă un limbaj accesibil și imagini atractive, această carte îndeplinește un rol esențial în educația emoțională a celor mici.

Cu fiecare pagină turnată, învățăm împreună că emoțiile sunt firești și că învățarea despre ele poate fi o adevărată aventură! Dacă doriți să însoțiți copilul într-o călătorie de descoperire a propriilor trăiri interioare, „Emozioni în fiaba” este alegerea perfectă.

Cod produs: 308545
Titlu original: Emozioni in fiaba
Autor(i): Veronica Arlati
Traducator(i): Ramona Covianici
Editura: Editura Lizuka Educativ
Colectia: Mici si mari
Anul aparitiei: 2018
Nr. pagini: 112 pagini
Tip coperta: necartonata
ISBN: 9786068714363
Categorii: Psihologie, Psihologia copilului, Dezvoltare personala, Parenting, Carti

Sa-i insotim pe copii in descoperirea lumii emotiilor, sa-i invatam sa le recunoasca, sa le accepte si sa le gestioneze sunt obiectivele principale din aceasta carte.
Din acest punct de vedere, povestea reprezinta un aspect privilegiat pentru a avea acces la sfera emotiva a celor mici, deoarece limbajul pe care il foloseste, construit din simboluri si imagini, li se adreseaza in mod direct.

Poate te-ar interesa si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *