Didactica limbii si literaturii romane in clasele primare

Cuprins articol

Recenzia cărții “Didactica limbii și literaturii române în clasele primare” de Ioan Neacșu

Detalii carte

Cod produs: 96259
Autor(i): Ioan Neacșu
Editura: Editura Aius
Anul apariției: 2008
Nr. pagini: 295 pagini
ISBN: 9789731780634
Categorii: Carte școlară, Nivel primar, Niveluri educaționale

Adresabilitate și scop

Didactica limbii și literaturii române în clasele primare are o identitate aparte, rezultat al conlucrării dintre doi profesori de limba și literatura română, cu o îndelungată, recunoscută și eficace experiență didactică în formarea învățătorilor/institutorilor și un cadru didactic din învățământul superior, învățător la bază, expert în didactică, psihologia educației și metodologia învățării eficiente, cu certe reușite în publicațiile de didactică generală și aplicată.

Cui ne adresăm publicând această nouă metodică? Vom sintetiza, afirmând că se conturează un spectru larg al beneficiarilor. Din rândul acestora, menționăm, fără a introduce ierarhii și priorități:

  • Elevi și studenți din instituțiile care formează cadre didactice pentru învățământul primar (Departamentele de învățământ Primar și Preșcolar din Universități);
  • Elevi ai liceelor pedagogice, aflați în fazele de finalizare a studiilor pentru a putea intra în învățământ;
  • Cadre didactice – învățători și institutori – aflate în îndeplinirea rolului profesional de instructor-formator al elevilor din clasele I-IV;
  • Cadre didactice aflate în situația de a se pregăti pentru concursurile de titularizare în învățământ, sau pentru a se prezenta la examenul de definitivare în învățământ, de obținerea gradului didactic II sau al elaborării lucrărilor științifico-metodice pentru gradul I în învățământ.

Utilitatea pentru cadrele didactice

Fără a supralicita, ne adresăm și cadrelor didactice aflate în sfera activităților didactice care lucrează cu copiii cu cerințe educaționale speciale (vezi psihopedagogii din școlile speciale, logopezi), profesorilor de limba și literatura română preocupați de prevenirea, tratarea și recuperarea tulburărilor limbajului scris – citit. Nu în ultimă instanță, avem în vedere și pe acei părinți interesați de activitatea metodică.

Întrevedem și o posibilă ofertă pentru viitoarele cadre didactice angajate în predarea limbii și literaturii române în școli din țări unde s-au deschis cursuri/clase pentru copiii celor care lucrează pe piața muncii și vor să asigure continuitate în pregătire.

Conținut și structură

Cartea, având 295 de pagini, este bine structurată și detaliază metodele didactice necesare predării limbii și literaturii române în clasele primare. Ioan Neacșu propune o abordare practică, susținută de teorii educaționale moderne și aplicabile în procesul de învățare la nivel primar. Structura cărții permite o navigare ușoară și o înțelegere clară a conceptelor prezentate.

Printre principalele teme abordate, se numără:

  • Metode inovative de predare a limbii și literaturii române;
  • Tehnici de evaluare a cunoștințelor dobândite de elevi;
  • Strategii de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învățare;
  • Modele de lecții aplicate și exemple practice.

Perspectiva autorului

Prof. univ. dr. Ioan Neacșu aduce o contribuție semnificativă prin înțelegerea profundă a contextului educațional și prin soluțiile practice propuse pentru predarea limbii și literaturii române. Prin intermediul cărții sale, Neacșu demonstrează expertiza sa în domeniu și oferă resurse valoroase pentru cadrele didactice din învățământul primar.

Recenzie

Recenzent: Andrei Popescu

Cartea “Didactica limbii și literaturii române în clasele primare” de Ioan Neacșu este o lucrare esențială pentru orice cadru didactic implicat în învățământul primar. Neacșu, cu o vastă experiență didactică și teoretică, reușește să ofere un ghid complet și bine structurat pentru predarea eficientă a limbii și literaturii române.

Puncte forte

  • Abordarea practică: Metodele prezentate în carte sunt ușor de aplicat și foarte eficiente. Autorul oferă exemple concrete și detalii pas cu pas pentru implementarea fiecărei tehnici.
  • Teorii moderne: Neacșu reușește să îmbine teoriile educaționale moderne cu abordări tradiționale, creând un echilibru perfect între cele două.
  • Claritate și structură: Cartea este foarte bine organizată, facilitând accesul rapid la informațiile necesare. Fiecare capitol este structurat logic, iar limbajul folosit este accesibil.
  • Resurse suplimentare: Exemplele de lecții și strategiile de evaluare oferite sunt inestimabile. Ele permit cadrelor didactice să înțeleagă mai bine cum să aplice aceste tehnici în clasă.

Puncte slabe

  • Lipsa de ilustrații: Deși conținutul textului este extrem de informativ, cartea ar fi beneficiat de mai multe ilustrații și grafice pentru a sprijini informațiile prezentate.
  • Accesibilitate limitată: Anumite secțiuni pot părea dense pentru cei care nu au o pregătire formală în didactică, dar acest lucru nu diminuează valoarea generală a cărții.

În concluzie, “Didactica limbii și literaturii române în clasele primare” de Ioan Neacșu este o resursă fundamentală pentru pedagogi și învățători. Oricine este implicat în predarea limbii române la nivel primar ar trebui să adauge această carte în biblioteca sa personală. Ea reprezintă un ghid complet și inovator care răspunde nevoilor actuale ale învățământului românesc.

Cod produs: 96259
Autor(i): Ioan Neacsu
Editura: Editura Aius
Anul aparitiei: 2008
Nr. pagini: 295 pagini
ISBN: 9789731780634
Categorii: Carte scolara, Nivel primar, Niveluri educationale

Didactica limbii şi literaturii române în clasele primare are o identitate aparte, rezultat al conlucrării dintre doi profesori de limba şi literatura română, cu o îndelungată, recunoscută şi eficace experienţă didactică în formarea învăţătorilor/institutorilor şi un cadru didactic din învăţământul superior, învăţător la bază, expert în didactică, psihologia educaţiei şi metodologia învăţării eficiente, cu certe reuşite în publicaţiile de didactică generală şi aplicată.
Cui ne adresăm publicând această nouă metodică? Vom sintetiza, afirmând că se conturează un spectru larg al beneficiarilor. Din rândul acestora, menţionăm, fără a introduce ierarhii şi priorităţi: elevi şi studenţi din instituţiile care formează cadre didactice pentru învăţământul primar (Departamentele de învăţământ Primar şi Preşcolar din Universităţi); elevi ai liceelor pedagogice, aflaţi în fazele de finalizare a studiilor pentru a putea intra în învăţământ; cadre didactice �” învăţători şi institutori �” aflate în îndeplinirea rolului profesional de instructor-formator al elevilor din clasele I-IV; cadre didactice aflate în situaţia de a se pregăti pentru concursurile de titularizare în învăţământ, sau pentru a se prezenta la examenul de definitivare în învăţământ, de obţinerea gradului didactic II sau al elaborării lucrărilor ştiinţifico-metodice pentru gradul I în învăţământ.
Fără a supralicita, ne adresăm şi cadrelor didactice aflate în sfera activităţilor didactice care lucrează cu copiii cu cerinţe educa-ţionale speciale (vezi psihopedagogii din şcolile speciale, logopezi), profesorilor de limba şi literatura română preocupaţi de prevenirea, tratarea şi recuperarea tulburărilor limbajului scris �” citit. Nu în ultimă instanţă, avem în vedere şi pe acei părinţi interesaţi de activitatea metodică.
întrevedem şi o posibilă ofertă pentru viitoarele cadre didactice angajate în predarea limbii şi literaturii române în şcoli din ţări unde s-au deschis cursuri/clase pentru copiii celor care lucrează pe piaţa muncii şi vor să asigure continuitate în pregătire.
Prof. univ. dr. Ioan Neacşu

Poate te-ar interesa si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *