Recenzia cărții „Dezvoltare personală” pentru clasa a II-a
Auxiliarul de „Dezvoltare personală” scris de Lucretia Neacsu și publicat de Editura Elicart în 2020 oferă o resursă valoroasă pentru învățători, care doresc să îmbunătățească abilitățile emoționale și sociale ale elevilor lor. Această lucrare a fost avizată de Ministerul Educației Naționale, asigurându-se astfel conformitatea cu standardele educaționale naționale.
Despre Autor
Lucretia Neacsu este o autrice recunoscută în domeniul educației, care a contribuit prin diverse lucrări la formarea și dezvoltarea pedagogică a cadrelor didactice. În această lucrare, continuitatea stilului său de scriere este evidentă, aducând un ton accesibil și prietenos care facilitează învățarea.
Structura cărții
Cartea are un conținut bine structurat, ce reflectă nevoile educaționale ale elevilor de clasa a II-a. Aceasta cuprinde trei mari secțiuni, fiecare abordând teme esențiale pentru dezvoltarea personală a elevilor:
- Evaluarea inițială
- Dezvoltarea emoțională și socială
- Aspecte specifice ale organizării învățării
1. Evaluarea inițială
Această secțiune permite învățătorului să realizeze o evaluare a cunoștințelor și abilităților elevilor înainte de a începe activitățile de dezvoltare personală. Elevii sunt încurajați să reflecteze asupra propriilor abilități și a modului în care se percep pe ei înșiși.
2. Dezvoltarea emoțională și socială
Aici, activitățile sunt concentrate pe înțelegerea și exprimarea emoțiilor. Lucruri precum:
- Trăirea și manifestarea emoțiilor
- Comunicarea eficientă
- Interacțiune cu ceilalți
sunt explorate prin metode interactive și jocuri, stimulând astfel empatia și abilitățile de comunicare între elevi.
3. Aspecte specifice ale organizării învățării
Aici se discută despre importanța rutinei și gestionării timpului, elemente vitale în procesul educațional. Elevii învață cum să își organizeze activitățile, provocările întâmpinate și cum să colaboreze eficient cu colegii lor.
Tipuri de activități propuse
Cartea conține o varietate de exerciții, jocuri și activități care pot fi realizate atât individual, cât și în grup. Printre acestea se numără:
- Jocuri de rol: Ajută elevii să înțeleagă și să exprime emoții diferite și reacții sociale.
- Ateliere de discuții: Încurajează dialogul și împărtășirea experiențelor personale.
- Activități de grup: Colaborarea în diverse sarcini le permite elevilor să învețe cum să comunice eficient între ei.
Beneficiile utilizării acestui auxiliar
Utilizarea cărții „Dezvoltare personală” în cadrul orelor de educație reprezintă un pas important spre formarea unei generații de tineri care sunt nu doar bine informați, ci și echilibrați emoțional. Printre beneficiile acestei abordări se numără:
- Îmbunătățirea abilităților sociale: Elevii își dezvolta capacitatea de a interacționa și colabora cu ceilalți.
- Creșterea stimei de sine: Activitățile de autocunoaștere ajută copiii să devină mai conștienți de propriile emoții și abilități.
- Managementul emoțiilor: Elevii învață strategii prin care să-și identifice și să își gestioneze emoțiile, ceea ce este esențial în dezvoltarea lor personală.
Recenzia utilizatorilor
Recenzia utilizatorilor este o componentă esențială în evaluarea eficienței acestei lucrări. Multe cadre didactice care au folosit cartea „Dezvoltare personală” au lăudat:
- Calitatea materialelor didactice, care sunt atractive și ușor de utilizat.
- Flexibilitatea activităților, care se pot adapta diferitelor niveluri de învățare ale elevilor.
- Impactul pozitiv asupra relațiilor dintre elevi, observând o îmbunătățire considerabilă a colaborării și comunicării în clasă.
Concluzie
Auxiliarul de „Dezvoltare personală” propus de Lucretia Neacsu este o resursă educațională valoroasă, ideală pentru cadrele didactice care doresc să sprijine dezvoltarea emoțională și socială a elevilor de clasa a II-a. Prin activitățile propuse, copiii nu doar că își îmbunătățesc abilitățile sociale, dar învață și să devină conștienți de sine, promovând o atmosferă de învățare pozitivă și deschisă.
Având în vedere toate aspectele menționate, putem spune că „Dezvoltare personală” reprezintă un instrument indispensabil în educația timpurie, având potențialul de a influența pozitiv viitorul tinerelor generații.
Cod produs: | 401019 |
Clasa: | a 2-a |
Autor(i): | Lucretia Neacsu |
Editura: | Editura Elicart |
Anul aparitiei: | 2020 |
Nr. pagini: | 60 pagini |
Tip coperta: | necartonata |
ISBN: | 9786068496962 |
Categorii: | Carte scolara, Nivel primar, Culegeri si caiete auxiliare, Ciclul primar, Clasa a II-a, Niveluri educationale |
Avizat M.E.N. prin Ordinul nr. 5318 din 21.11.2019
Auxiliarul de „Dezvoltare personală” îşi propune să vină în sprijinul cadrelor didactice care nu au pregătire de specialitate (psihologie), punându-le la dispoziţie o mulţime de exerciţii, jocuri și activități.
Scopul urmărit este ca învăţătorul sau învăţătoarea să-i cunoască cât mai bine pe copiii din propria clasă.
S-a pus un accent deosebit pe exprimarea emoţiilor, oricare ar fi acestea, dându-se astfel şansa fiecărui copil să se descopere, să se accepte şi să afle ce-i place cu adevărat să facă. Sub îndrumarea cadrului didactic se vor stimula emoţiile pozitive, cele care îl ajută pe şcolar să-şi dezvolte abilităţile empatice şi de comunicare.
Sunt propuse jocuri şi activităţi atât individuale, cât şi în echipă, elevii fiind încurajaţi să lucreze împreună, să asculte, să dea răspunsuri, să analizeze şi să ducă la bun sfârşit o sarcină de lucru, într-un interval de timp dat.
CUPRINS
• EVALUARE INIȚIALĂ
1. AUTOCUNOAȘTERE ȘI STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS
A. Autocunoaștere și atitudine pozitivă față de sine și față de ceilalți
• EU ȘI CEILALȚI
• SEMĂNĂM, DAR NU SUNTEM LA FEL
• SUNT UNIC!
B. Igienă personală
• CÂND, UNDE ȘI CUM?
• SĂNĂTATE ȘI MIȘCARE
• EVALUARE – DESPRE COPII, DESPRE MINE
2. DEZVOLTARE EMOȚIONALĂ ȘI SOCIALĂ
A. Trăirea și manifestarea emoțiilor, starea de bine
• TRĂIREA EMOȚIILOR
• MĂ COMPORT AȘA CUM SIMT
• LUMEA POVEȘTILOR
• IARNA – EMOȚII DE SĂRBĂTORI
• MOMENTE CALDE PE VREME FRIGUROASĂ
B. Comunicarea școlară eficientă
• PRIVESC, OBSERV ȘI ÎNȚELEG
• ÎMI PLACE SĂ FIU ASCULTAT, DAR ȘTIU SĂ ȘI ASCULT
• EVALUARE – DESPRE COPII, DESPRE MINE
C. Interacțiuni simple cu ființe și obiecte familiare
• NU SUNT SINGUR!
• FAMILIE, RUDE ȘI CUNOȘTINȚE
• PRIETENI ȘI COLEGI
• PERSOANE DRAGI
• RECAPITULARE – EMOȚII, COMUNICARE, INTERACȚIUNE
3. ASPECTE SPECIFICE ALE ORGANIZĂRII ÎNVĂȚĂRII ȘI PREGĂTIRII PENTRU VIAȚĂ LA ȘCOLARUL MIC
A. Rutine și sarcini de lucru
• TIMPUL MEU – CE FAC CU EL?
• ZI DE ZI AM UN PROGRAM
• DEPUN EFORT, ÎNVĂȚ, DAR MĂ ȘI RELAXEZ
• EVALUARE – IMPORTANȚA ORGANIZĂRII TIMPULUI
B. Abilități și atitudini de învățare
• ALIAȚI CARE MĂ AJUTĂ SĂ ÎNVĂȚ
• OBSTACOLE ÎN CALEA ÎNVĂȚĂRII
C. Explorarea meseriilor
• PALETA CU MESERII
• ORICE MESERIE ESTE IMPORTANTĂ
• RECAPITULARE (Am aflat multe despre mine la orele de „Dezvoltare personală”)
• EVALUARE FINALĂ (La ce mă ajută orele de „Dezvoltare personală”?/ Stau de vorbă cu mine)