Comunicare in limba romana pentru clasa pregatitoare. Caiet de lucru, Partea I

Cuprins articol

Recenzia manualului „Evaluare Inițială Clasa Pregătitoare” de Arina Damian

Într-o lume în continuă schimbare, educația rămâne piatra de temelie a dezvoltării personale și sociale a copiilor. Manualul „Evaluare Inițială Clasa Pregătitoare”, scris de Arina Damian și publicat de Editura Elicart în 2019, se dovedește a fi un instrument esențial pentru educatori și părinți în îmbunătățirea procesului educațional al celor mici.

Despre autor și contextul publicării

Arina Damian este un autor recunoscut în domeniul educației, având o experiență vastă atât în predare, cât și în scrierea materialelor didactice. Scopul acestui manual este de a ajuta copiii să se adapteze la cerințele școlii și de a le oferi un parcurs educațional bine structurat. Cu un total de 80 de pagini, manualul este avizat de Ministerul Educației Naționale prin Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018 și este destinat copiiilor din clasa pregătitoare.

Structura manualului

Manualul este organizat în 14 unități de învățare, fiecare având subteme variate care acoperă domenii esențiale în dezvoltarea limbajului și a abilităților cognitive ale copiilor:

  • Unitatea 1: Evaluare inițială – Introducerea în procesul educațional prin recunoașterea obiectelor și comunicarea în scris.
  • Unitatea 3: Eu și lumea mea – Ajută copiii să înțeleagă și să își prezinte familia și să comunice eficient cu colegii.
  • Unitatea 9: Medii de viață – Învățarea despre diverse ecosisteme și importanța naturii în viața de zi cu zi.
  • Unitatea 13: Vin sărbătorile! – Îmbunătățirea cunoștințelor culturale și sociale prin activități legate de tradiții și obiceiuri.

Activități interactive și angajante

Fiecare unitate propusă în manual include activități variate care stimulează gândirea critică și creativitatea copiilor. De exemplu, unitatea dedicată corpul meu promovează cunoștințele despre sănătate și igienă, în timp ce unitatea despre animale permite copiilor să învețe despre diverse specii într-un mod distractiv.

Activitățile sunt concepute să fie atât educative, cât și amuzante, oferind oportunități pentru dezvoltarea abilităților sociale prin dramatizări și jocuri de rol. Acest format participativ contribuie la asigurarea că informația este nu doar memorată, ci și înțeleasă și integrată în ritmul firesc al dezvoltării copilului.

Materiale auxiliare și suport didactic

Manualul oferă, de asemenea, sugestii pentru materiale auxiliare care pot fi folosite acasă sau în clasă, cum ar fi:

  • Fise de lucru pentru evaluarea cunoștințelor.
  • Desene și imagini interactive pentru stimularea imaginației.
  • Jocuri educaționale care pot fi realizate în grupuri mici.

Aceste resurse sunt esențiale pentru a sprijini procesul de învățare și pentru a face lecțiile mai atractive.

Beneficiile utilizării manualului

Utilizarea acestui manual are multiple avantaje:

  • Structurare clară: Lecțiile sunt organizate logic, facilitând predarea și învățarea.
  • Adaptabilitate: Poate fi utilizat atât de profesori, cât și de părinți, acasă.
  • Această abordare incluzivă: Se adresează nevoilor tuturor copiilor, indiferent de ritmul lor de învățare.

Recenzie personală

Persoana care a utilizat acest manual în activitatea educațională afirmă că „Evaluare Inițială Clasa Pregătitoare” este un instrument valoros. Ea a observat o îmbunătățire semnificativă a abilităților de comunicare ale elevilor săi, dar și a încrederii în sine. De asemenea, a apreciat designul vizual plăcut și activitățile interactive care reușesc să mențină atenția copiilor. Aceasta a subliniat, de asemenea, că manualul oferă un bun mix între teorie și practică, esențial pentru dezvoltarea unei baze solide de cunoștințe.

Regulile și structurile sunt clar definite, iar ghidul pedagogic oferit este foarte bine primit. Feedback-ul din partea părinților a fost, de asemenea, pozitiv, aceștia remarcând că, odată ce copiii au început să folosească manualul, au devenit mai dornici să participe la activități educative, chiar și acasă.

Concluzie

În concluzie, manualul „Evaluare Inițială Clasa Pregătitoare” de Arina Damian se dovedește a fi un ghid esențial în învățarea timpurie. Abordarea sa interactivă, activitățile variate și structura clară îl fac un instrument indispensabil atât pentru profesori, cât și pentru părinți. Este o resursă care nu doar că facilitează învățarea, ci și inspiră copiii să își dezvolte dorința de a cunoaște și a explora lumea din jurul lor. Așadar, recomand cu căldură acest manual tuturor celor care își doresc să sprijine dezvoltarea armonioasă a celor mici.

Cod produs: 370814
Clasa: Clasa pregatitoare
Autor(i): Arina Damian
Editura: Editura Elicart
Anul aparitiei: 2019
Nr. pagini: 80 pagini
Tip coperta: necartonata
ISBN: 9786067861987
Categorii: Carte scolara, Limba romana, Nivel primar, Culegeri si caiete auxiliare, Manuale scolare, Clasa pregatitoare, Niveluri educationale, Carti

Avizat M.E.N. prin Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018
CUPRINS

• Unitatea 1 • EVALUARE INIȚIALĂ
Tema 1. Evaluare inițială (1). Denumirea obiectelor din imagini și alcătuirea de propoziții pornind de la un cuvânt dat
Tema 2. Evaluare inițială (2). Alcătuirea de propoziții din 3-4 cuvinte după imagini
Tema 3. Evaluare inițială (3). Identificarea cuvintelor care încep cu un anumit sunet
Tema 4. Evaluare inițială (4). Recunoașterea poveștilor și a personajelor acestora

• Unitatea 2 • EVALUARE INIȚIALĂ
Tema 1. Evaluare inițială (5). Gruparea personajelor din povești în pozitive/negative
Tema 2. Evaluare inițială (6). Comunicarea în scris / Comunicarea orală
Tema 3. Evaluare inițială (7). Repovestirea după imagini
Tema 4. Evaluare inițială (8). Dezvoltarea musculaturii fine și a coordonării mișcărilor

• Unitatea 3 • EU ȘI LUMEA MEA
Tema 1. Salutul. Familia mea
Tema 2. Prezentarea. Solicitarea. Bun venit la școală!
Tema 3. Ascultarea unui text și identificarea personajelor. La joacă
Tema 4. Comunicarea în scris. Comunicarea orală. Să comunicăm!

• Unitatea 4 • CORPUL MEU
Tema 1. Mesaje despre sine. Acesta sunt eu!
Tema 2. Convorbirea. Organele de simț
Tema 3. Memorarea. Recitarea. Formularea de întrebări și răspunsuri. Curățenia înseamnă sănătate
Tema 4. Formularea de propoziții după imagini. Mă hrănesc sănătos!

• Unitatea 5 • MIȘCARE ȘI ENERGIE
Tema 1. Memorizare. Hrana, sursă de energie
Tema 2. Formularea de propoziții după imagini. Formularea de întrebări și răspunsuri. Energia soarelui și a apei
Tema 3. Delimitarea cuvintelor în enunț și poziția lor. Realizarea corespondenței între imagine și text. Energia vântului
Tema 4. Identificarea poziției cuvintelor în enunț. Energia electrică

• Unitatea 6 • „PE CĂRĂRILE TOAMNEI”
Tema 1. Despărțirea în silabe. „Citirea” simbolurilor pentru vreme. Aspecte de toamnă
Tema 2. Poziția silabelor în cuvinte (inițială/finală). Fructe
Tema 3. Identificarea sunetelor din cuvinte. Legume
Tema 4. Înțelegerea textului. Extragerea informațiilor esențiale. Poziția sunetelor în cuvinte. Activitățile oamenilor toamna

• Unitatea 7 • PLANTELE
Tema 1. Literele „A” și „a” (Sunetul „a”). Flori de toamnă
Tema 2. Literele „A” și „a” (Sunetul „a”). Povestirea pornind de la imagini. Alcătuirea plantelor
Tema 3. Literele „A” și „a” (Sunetul „a”). Memorizare. Modul de hrănire al plantelor
Tema 4. Literele „A” și „a” (Sunetul „a”). Fructe, legume, cereale în alimentație

• Unitatea 8 • ANIMALELE
Tema 1. Literele „M” și „m” (Sunetul „m”). Înțelegerea textului. Animalele domestice
Tema 2. Literele „M” și „m” (Sunetul „m”). Memorizare. Animalele sălbatice
Tema 3. Literele „U” și „u” (Sunetul „u”). Exprimarea răspunsului la întrebări cu ajutorul desenelor sau prin simboluri. Alcătuirea corpului animalelor
Tema 4. Literele „U” și „u” (Sunetul „u”). Prietenul meu necuvântător

• Unitatea 9 • MEDII DE VIAȚĂ
Tema 1. Literele „N” și „n” (Sunetul „n”). Livada
Tema 2. Literele „N” și „n” (Sunetul „n”). Dramatizare. Grădina de legume
Tema 3. Literele „I” și „i” (Sunetul „i”). Înțelegerea textului. Pădurea
Tema 4. Literele „I” și „i” (Sunetul „i”). Mediul acvatic

• Unitatea 10 • CONDIȚII DE VIAȚĂ
Tema 1. Literele „E” și „e” (Sunetul „e”). Lumina și căldura
Tema 2. Literele „E” și „e” (Sunetul „e”). Apa
Tema 3. Literele „R” și „r” (Sunetul „r”). Povestirea după imagini. Acțiuni dăunătoare naturii
Tema 4. Literele „R” și „r” (Sunetul „r”). Înțelegerea textului. Să iubim natura!

• Unitatea 11 • NOI SUNTEM ROMÂNI!
Tema 1. Literele „C” și „c” (Sunetul „c”). Țara mea, România
Tema 2. Literele „C” și „c” (Sunetul „c”). Formularea de întrebări pentru a obține un răspuns dat. 1 Decembrie, ziua României
Tema 3. Literele „O” și „o” (Sunetul „o”). Sunt mândru că sunt român!
Tema 4. Literele „O” și „o” (Sunetul „o”). România și Uniunea Europeană

• Unitatea 12 • BUCURIILE IERNII
Tema 1. Literele „L” și „l” (Sunetul „l”). Memorizare. Iarna
Tema 2. Literele „L” și „l” (Sunetul „l”). Ghicitori. Fenomene în anotimpul iarna
Tema 3. Recapitularea literelor învățate. Descrierea unor imagini. Iarna în pădure
Tema 4. Dialoguri. Jocurile copiilor iarna

• Unitatea 13 • VIN SĂRBĂTORILE!
Tema 1. Memorizare. Obiceiuri străbune (1)
Tema 2. Corespondența cuvânt-imagine. Obiceiuri străbune (2)
Tema 3. Utilizarea formulelor specifice unor situații concrete. Sfântul Nicolae
Tema 4. Povestirea după imagini. Crăciunul

• Unitatea 14 • RECAPITULARE ȘI EVALUARE •
Tema 1. Recapitulare (1). Repet ce am învățat / Și voi fi evaluat!
Tema 2. Recapitulare (2). Repet ce am învățat / Și voi fi evaluat!
Tema 3. Evaluare (1). Repet ce am învățat / Și voi fi evaluat!
Tema 4. Evaluare (2). Repet ce am învățat / Și voi fi evaluat!

Poate te-ar interesa si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *