Recenzia Auxiliarului Școlar pentru Clasa a II-a
Prezentare Generală
Auxiliarul pentru clasa a II-a, avizat de Ministerul Educației Naționale prin Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018, reprezintă un instrument esențial pentru elevi și cadre didactice. Conceput de Arina Damian și publicat de Editura Elicart în 2020, acest material educațional cuprinde 92 de pagini pline de exerciții și noțiuni teoretice necesare pentru fixarea și aprofundarea cunoștințelor la limba română. Tipărit cu copertă necartonată și având ISBN-ul 9786067682700, auxiliarul abordează toate subiectele din noua programă școlară, oferind soluții pentru toate nivelurile de performanță.
Structura și Conținutul Auxiliarului
Cuprins Detaliat
Conținutul auxiliarului este foarte bine structurat, acoperind toate aspectele esențiale ale comunicării și gramaticii limbii române. Iată o privire de ansamblu asupra capitolelor și subcapitolelor cuprinse:
- I. Comunicarea. Înțelegerea textului
- Comunicarea orală
- Comunicarea scrisă
- II. Semnele de punctuație
- Semnul întrebării (?)
- Semnul exclamării (!)
- Două puncte (:)
- Virgula (,)
- Linia de dialog (—)
- III. Vocabularul
- Cuvântul
- Cuvinte cu sens asemănător
- Cuvinte cu sens opus
- Cuvinte care au aceeași formă și înțeles diferit
- IV. Noțiuni de fonetică
- Sunetul și litera
- Vocale și consoane
- Silaba
- V. Scrierea corectă a cuvintelor
- Scrierea corectă a cuvintelor „într-o”/„într-un”
- Scrierea corectă a cuvintelor „dintr-o”/„dintr-un”
- Scrierea corectă a cuvintelor „s-a”/„sa”
- Scrierea corectă a cuvintelor „s-au”/„sau”
- Scrierea corectă a lui „m” înainte de „b” și „p”
- Scrierea corectă cu „â” și „î”
- Scrierea corectă a cuvintelor care conțin litera „x”
- VI. Grupurile de litere
- Grupurile de litere „ce”, „ci”
- Grupurile de litere „ge”, „gi”
- Grupurile de litere „che”, „chi”
- Grupurile de litere „ghe”, „ghi”
- VII. Grupurile de sunete
- Grupurile de vocale „oa”, „ua”, „uă”
- Grupul de vocale „ie”
- Grupurile de vocale „ea”, „ia”
- VIII. Scrierea funcțională
- Biletul
- Felicitarea
- Afișul
- IX. Scrierea imaginativă
- Compunerea
- Scrierea imaginativă după imagini
- Scrierea imaginativă după un șir de imagini
- Scrierea imaginativă după benzi desenate
- Scrierea imaginativă pe baza unui șir de întrebări
- Compuneri libere
- Cartea / Revista clasei
- Cartea
- Revista clasei
- Compunerea
- X. Ne pregătim pentru Evaluarea Națională
- Testul 1 – citit
- Testul 2 – scris
Notabilitatea și Utilitatea Auxiliarului
Acest auxiliar se evidențiază prin abordarea completă și variată a temelor propuse, adaptându-se la diferite niveluri educaționale și stiluri de învățare. Este conceput pentru a fi utilizat de toți elevii, indiferent de manualul folosit în clasă, oferind un sprijin solid în atingerea performanței dorite.
Adaptabilitate la Diferite Niveluri de Înțelegere
Una dintre principalele caracteristici ale acestui auxiliar este gradarea materialului de la simplu la complex. Această structură permite fiecărui elev să își înceapă pregătirea de la nivelul propriu de înțelegere și să progreseze gradual, dezvoltându-și treptat abilitățile necesare. Astfel, atât copiii care au nevoie de consolidarea cunoștințelor, cât și cei care țintesc la performanță sau concursuri școlare, vor găsi material adecvat necesităților lor.
Exerciții Aplicative și Noțiuni Teoretice
Auxiliarul combină eficient partea teoretică cu exerciții aplicative, oferind exemple și explicații pentru fiecare concept prezentat. Este asigurată astfel o înțelegere deplină a materialului, cu aplicabilitate practică, ce facilitează procesul de învățare. În plus, explicarea ortogramelor și a regulilor de scriere corectă sunt incluse pentru a elimina confuziile și pentru a sprijini dezvoltarea unei scrieri corecte și coerente.
De Ce Să Alegi Acest Auxiliar?
Motivele pentru care acest auxiliar este o alegere excelentă pentru elevi și profesori sunt diverse:
- Complet și complex: Abordează toate temele din noua programă școlară.
- Adaptabilitate: Se potrivește tuturor nivelurilor de performanță.
- Exemplificare clară: Explicații și modele detaliate pentru fiecare lecție.
- Util pentru pregătirea examenelor: Include teste pentru Evaluarea Națională.
- Format accesibil: Conceput pentru a fi ușor de utilizat de către profesori și elevi.
Concluzie
În concluzie, auxiliarul pentru clasa a II-a, realizat de Arina Damian și publicat de Editura Elicart, se dovedește a fi un instrument esențial și complet pentru orice elev de clasa a II-a. Prin structura sa bine organizată, materialul acoperă integral cerințele noii programe școlare și oferă suport atât pentru consolidarea cunoștințelor cât și pentru pregătirea la standarde înalte. Astfel, este recomandat ca un element de bază în educația timpurie a limbii române, având capacitatea de a îmbunătăți semnificativ performanțele școlare ale elevilor.
Categorii: Carte școlară, Limba română, Nivel primar, Culegeri și caiete auxiliare, Manuale școlare, Clasa a II-a, Niveluri educaționale
Cod produs: | 282806 |
Clasa: | a 2-a |
Autor(i): | Arina Damian |
Editura: | Editura Elicart |
Anul aparitiei: | 2020 |
Nr. pagini: | 92 pagini |
Tip coperta: | necartonata |
ISBN: | 9786067682700 |
Categorii: | Carte scolara, Limba romana, Nivel primar, Culegeri si caiete auxiliare, Manuale scolare, Clasa a II-a, Niveluri educationale |
Avizat M.E.N. prin Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018
Acest auxiliar este un instrument complet şi necesar pentru elevul de clasa a II-a, conţinând suficiente exerciţii pentru fixarea şi aprofundarea cunoştinţelor la limba română. în plus, la fiecare lecţie sunt oferite noţiuni de teorie, explicate pe înţelesul copiilor, şi modele de rezolvare a exerciţiilor.
Totul este construit gradual, de la simplu la complex, cu grade de dificultate diferite, astfel că orice elev are ce lucra: atât cel care face aprofundare, cât şi cel care vrea performanţă, care doreşte dezvoltarea creativităţii sau se pregăteşte pentru concursurile şcolare.
Auxiliarul abordează toate conţinuturile din noua programă pentru clasa a II-a, incluzând şi noţiuni teoretice şi exerciţii aplicative legate de textul nonliterar/informativ, biletul, afişul, cartea şi revista clasei.
De asemenea, au fost explicate o mulţime de noi ortograme (unele dintre ele sunt opţionale, învăţătorul având de unde alege).
Sperăm ca prezentul auxiliar, prin abordarea completă a temelor din noua programă, să fie util elevilor şi cadrelor didactice, indiferent de manualul pe care lucrează la clasă.
CUPRINS
I. Comunicarea. Înțelegerea textului
1. Comunicarea
Comunicarea orală
Comunicarea scrisă
2. Propoziția
3. Textul
Textul narativ
Textul în versuri
Textul nonliterar (informativ)
II. Semnele de punctuație
1. Semnul întrebării (?)
2. Semnul exclamării (!)
3. Două puncte (:)
4. Virgula (,)
5. Linia de dialog (—)
III. Vocabularul
1. Cuvântul
2. Cuvinte cu sens asemănător
3. Cuvinte cu sens opus
4. Cuvinte care au aceeași formă și înțeles diferit
IV. Noțiuni de fonetică
1. Sunetul și litera
2. Vocale și consoane
3. Silaba
V. Scrierea corectă a cuvintelor
1. Scrierea corectă a cuvintelor „într-o”∕„într-un”
2. Scrierea corectă a cuvintelor „dintr-o”∕„dintr-un”
3. Scrierea corectă a cuvintelor „s-a”∕„sa”
4. Scrierea corectă a cuvintelor „s-au”∕„sau”
5. Scrierea corectă a lui „m” înainte de „b” și „p”
6. Scrierea corectă cu „â” și „î”
7. Scrierea corectă a cuvintelor care conțin litera „x”
VI. Grupurile de litere
1. Grupurile de litere „ce”, „ci”
2. Grupurile de litere „ge”, „gi”
3. Grupurile de litere „che”, „chi”
4. Grupurile de litere „ghe”, „ghi”
VII. Grupurile de sunete
1. Grupurile de vocale „oa”, „ua”, „uă”
2. Grupul de vocale „ie”
3. Grupurile de vocale „ea”, „ia”
VIII. Scrierea funcțională
1. Biletul
2. Felicitarea
3. Afișul
IX. Scrierea imaginativă
1. Compunerea
Scrierea imaginativă după imagini
Scrierea imaginativă după un șir de imagini
Scrierea imaginativă după benzi desenate
Scrierea imaginativă pe baza unui șir de întrebări
Compuneri libere
2. Cartea / Revista clasei
Cartea
Revista clasei
X. Ne pregătim pentru Evaluarea Națională
1. Testul 1 – citit
2. Testul 2 – scris