Hoinari prin anotimpuri. Toamna

Cuprins articol

Descoperă Lumea Atractivă a Anotimpurilor cu Cartea „Toamna”

Introducere

Cartea „Toamna” de Rotraut Susanne Berner este un superb volum din seria „Hoinari prin anotimpuri” care aduce la viață magia toamnei prin ilustrații captivante și povești încântătoare. Cu un format prietenos și accesibil, această carte pentru copii propune o explorare interactivă a unei săptămâni pline de activități, întâmplări și întâlniri amuzante în orășelul de Nicăieri. În rândurile următoare, ne vom aventura în universul acestei cărți minunate și vom descoperi impactul său asupra dezvoltării copiilor.

Povestea din „Toamna”

În paginile cărții „Toamna”, cititorii sunt întâmpinați de un peisaj animat, plin de detalii și viață. De la festivaluri și parade, până la micile aventuri ale animalelor, fiecare pagină este o invitație de a observa și de a interacționa. Această carte nu este doar o simplă lectură, ci o experiență care îmbină lectura cu observația, încurajând copiii să se implice activ în poveste.

Temele principale

  • Interacțiunea cu natura: Cartea invită copiii să observe și să discute despre schimbările din natură și cum acestea le afectează viața.
  • Activități comunitare: Festivalurile și evenimentele din carte subliniază importanța comunității și a lucrurilor simple care ne aduc împreună.
  • Aventurile animalelor: Prietenia și aventurile animalelor sunt teme recurente care aduc o notă de veselie și umor.

Importanța cărților ilustrate în dezvoltarea copiilor

Lectura cărților ilustrate are un impact profund asupra dezvoltării cognitive și emoționale a copilului. Această formă de lectură stimulează imaginația și creativitatea celor mici, oferindu-le oportunitatea de a explora și de a interpreta desenele și poveștile în moduri unice. Câteva beneficii ale lecturii cărților ilustrate includ:

  • Dezvoltarea vocabularului: Cu fiecare pagină citită, copiii întâlnesc cuvinte și expresii noi care îi ajută să își extindă vocabularul.
  • Încurajarea gândirii critice: Întrebările și discuțiile despre imagini și povești stimulează gândirea critică și încurajează curiozitatea.
  • Îmbunătățirea abilităților de comunicare: Interacțiunile cu părinții și bunicii în timp ce răsfoiesc împreună cartea ajută la dezvoltarea abilităților de comunicare ale copilului.

Recomandări pentru părinți

La citirea cărții „Toamna”, părinții pot folosi diverse strategii pentru a-i ajuta pe cei mici să se implice mai bine în poveste:

  1. Întrebări deschise: Încurajează-i pe copii să îți spună ce văd în imagini și ce cred că se va întâmpla mai departe.
  2. Jocuri de observație: Folosiți întrebări precum „Ce crezi că va face pisica?” sau „De ce crezi că papagalul vrea să evadeze?” pentru a stimula imaginația.
  3. Discutați despre anotimpuri: Vorbiți despre cum se schimbă natura în fiecare anotimp și ce activități sunt specifice fiecăruia.

Recenzia „Toamna”

În calitate de părinți și educatori, alegerea cărților potrivite pentru copii poate fi uneori o provocare. „Toamna” de Rotraut Susanne Berner se dovedește a fi o alegere excelentă. Cartea reușește să capteze atenția micuților nu doar prin ilustrațiile sale detaliate, ci și prin modul în care îi încurajează să exploreze povestea. Am petrecut multe ore răsfoind această carte, iar fiecare sesiune de citit a fost o nouă aventură.

Îmi place cum autoarea a reușit să creeze o poveste în care toate micile detalii contează. Detaliile din fiecare ilustrație pot fi discutate la nesfârșit, iar copiii sunt cu adevărat interesați să descopere ceea ce se află în spatele imaginilor. Cartea stimulează nu doar imaginația, ci și curiozitatea naturală a celor mici.

Un alt aspect pe care îl apreciez în mod deosebit este amploarea mesajului pe care îl transmite. Aceasta nu este doar o carte despre toamnă, ci o lecție despre comunitate, prietenie și natura care ne înconjoară. Într-o lume digitală în continuă expansiune, este reconfortant să vedem cum o simplă carte ilustrată poate să ofere atât de mult.

La final, recomand cu căldură cartea „Toamna” tuturor părinților care doresc să îmbogățească experiența de lectură a copiilor lor. Nu este doar o carte, ci o cale de a descoperi, a învăța și a ne bucura împreună. Răsfoind acest volum, vei crea amintiri frumoase alături de cei dragi, făcând ca timpul petrecut împreună să fie cu adevărat prețios.

Concluzie

Cartea „Toamna” de Rotraut Susanne Berner reprezintă o resursă valoroasă pentru orice familie. Prin combinația sa de povești captivante, ilustrații uimitoare și perspective educaționale, acest volum nu doar că îmbogățește experiența de lectură a copiilor, ci și oferă oportunități unice de învățare și dezvoltare. Încurajăm părinții să transforme lectura într-o activitate interactivă și plăcută, aducând astfel magia cărților în viața micuților lor.

Cod produs: 182352
Autor(i): Rotraut Susanne Berner
Editura: Editura Casa
Colectia: Hoinari prin anotimpuri
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 16 pagini
ISBN: 9786067870244
Categorii: Psihologie, Carti pentru copii, Povesti, Psihologie scolara, Carti

Deschizând cartea, se aştern în faţa ochilor noştri nenumărate detalii mărunte din viaţa unui orăşel animat. Cum decurg zilele obişnuite ale oamenilor şi animalelor? Ce înseamnă o carte ilustrată? Să povesteşti ceea ce vezi, ceea ce se întâmplă cu personajele – o sarcină nu foarte uşoară nici chiar pentru cei mari. în orăşelul de Nicăieri a venit toamna. La Casa de Cultură se organizează Festivalul dovleacului, în piaţa centrală se adună oamenii cu mic cu mare la Balul strugurilor. Dans, muzică, parada lampioanelor, deschiderea oficială a grădiniţei – se întâmplă atât de multe lucruri! în volumul Toamna, Rotraut Susanne Berner ilustrează noi întâmplări cu gâşte, cunoştinţe mai vechi, cu tineri însurăţei în voiaj de nuntă sau cu animale de casă evadate şi regăsite. Cum citim volumul Toamna?
Pe coperta din spate îl remarcăm îndată pe papagalul Riri, care se pregăteşte să evadeze pe fereastră. Haideţi să deschidem cartea la prima pagină şi să îl căutăm. Dar căutarea e în zadar: Riri nu e de găsit! Se observă însă că pisica neagră priveşte insistent ceva. Oare ce o fi? Uite că pisica îi face cu ochiul papagalului! Vai, dar asta e destul de periculos, deoarece pisicile, dacă au ocazia, prind orice fel de pasăre. Să trecem deci la paginile următoare, fiindcă povestea începe să fie foarte interesantă. Poate ar fi o idee bună să urmărim pisica, deoarece ea e cu siguranţă pe urmele papagalului. Răsfoind paginile unele după altele, descoperim firul poveştii împreună cu copilul, inventând întâmplările alături de el. Astfel se vor naşte noi şi noi poveşti ale personajelor care apar pe coperta din spate a cărţii. în tot acest timp copilul întreabă, imaginează situaţii, discută cu adultul, caută detaliile în carte, descoperă relaţii între personaje, elemente şi situaţii noi sau deja cunoscute. Autoarea se numără printre cei mai cunoscuţi ilustratori ai prezentului. Colecţia – formată din patru volume, câte unul pentru fiecare anotimp – se recomandă copiilor de la 2 ani până la vârsta şcolară, dar şi părinţilor şi bunicilor.
Raţ-Tarţia Corina – psiholog şcolar Răsfoind cărţile colecţiei Hoinari prin anotimpuri împreună cu copilul, părintele poate crea un cadru intim în care să-l ajute pe cel mic să descopere lumea şi poveştile care se ascund în paginile cărţilor. Prin jocuri simple de tipul Spune-mi ce vezi în imagine , Ce face…? , Arată-mi… , Vorbeşte-mi despre… , părintele are ocazia să stimuleze dezvoltarea vocabularului copilului prin introducerea unor cuvinte şi expresii noi, poate de asemenea să faciliteze dezvoltarea capacităţii copilului de a înţelege vorbirea şi de a se exprima corect în propoziţii. Adina Botiş – preşedinte APCAR (Asociaţia de Psihologie a Copilului şi Adolescentului din România)
Toţi specialiştii recomandă să petrecem cât mai mult timp cu copilul, dar la fel de important este şi ceea ce facem cu copilul, calitatea interacţiunii părinte-copil. Colecţia Hoinari prin anotimpuri ajută ca în perioada preşcolară timpul petrecut alături de copil să fie mai consistent, activităţile interactive întreprinse pe baza cărţilor colecţiei fiind o oportunitate pentru dezvoltarea abilităţilor cognitive, socio-emoţionale şi chiar motrice.

Poate te-ar interesa si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *