Matematica si explorarea mediului. Clasa a II-a. Partea I (E1). Caiet de lucru. Exercitii, probleme, probe de evaluare. Varianta EDP (Pitila, Mihailescu)

Cuprins articol

Recenzie și Continuarea Articolului pentru Carte Scolară Clasa a II-a

Descrierea Auxiliarului Scolar

Acest auxiliar a fost avizat de Ministerul Educației Naționale, conform Anexei la Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018, privind aprobarea auxiliarelor didactice din învățământul preuniversitar. La realizarea acestei lucrări s-a ținut cont de ordinea conținuturilor din noul manual (din 2018) la Matematică și explorarea mediului, clasa a II-a.

Cartea reprezintă un instrument didactic eficace și util, în conformitate cu cerințele noii programe, care abordează temele interdisciplinar. Elevii sunt puși în situația de a analiza, de a exersa și de a aplica în mod conștient și creator noțiunile teoretice dobândite. Conținutul caietului este structurat de la ușor la greu, de la simplu la complex, existând și probleme cu un grad de dificultate sporit. Probele de evaluare propuse reprezintă un instrument eficace de a controla sistematic cunoștințele copiilor, oferindu-le o perspectivă nouă pentru programul viitor de învățare.

Prin obiectivele pe care le urmărește, această carte este utilă atât elevilor și învățătorilor, cât și părinților în lucrul suplimentar cu copilul.

CUPRINS

1. Pământul, Sistemul Solar, Universul

  • Numere naturale de la 0 la 100. Recunoașterea, formarea, citirea, scrierea. Numere pare. Numere impare (Planete. Sistemul Solar)
  • Compararea, ordonarea, rotunjirea numerelor naturale de la 0 la 100 (Pământul)

PROBĂ DE EVALUARE

2. Relieful Pământului

  • Adunarea și scăderea numerelor de la 0 la 100, fără trecere peste ordin (Muntele)
  • Adunarea și scăderea numerelor de la 0 la 100, cu trecere peste ordin (Dealul)

PROBĂ DE EVALUARE

3. Viețuitoarele Pământului

  • Formarea, citirea, scrierea numerelor naturale de la 0 la 1 000. Numere pare și impare (Câmpia)
  • Compararea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de bază ale plantelor)
  • Ordonarea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de bază ale animalelor)
  • Rotunjirea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de bază ale oamenilor)

PROBĂ DE EVALUARE

4. Protejăm mediul înconjurător

  • Adunarea și scăderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, fără trecere peste ordin (Rezervații naturale)
  • Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unităților (Protejarea mediului)
  • Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul zecilor (Oamenii influențează negativ mediul)
  • Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unităților și al zecilor (Construirea de locuințe)

PROBĂ DE EVALUARE

5. Natura și fenomenele naturale

  • Scăderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu împrumut la ordinul zecilor (Inundațiile, grindina)
  • Scăderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu împrumut la ordinul sutelor (Seceta, canicula)
  • Scăderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu împrumut la ordinul zecilor și al sutelor (Bruma)
  • Aflarea termenului necunoscut
  • Probleme care se rezolvă prin operații de adunare și scădere

PROBĂ DE EVALUARE

6. Plante și animale în mediul lor de viață

  • Adunarea repetată de termeni egali (Viețuitoarele și mediul lor de viață)
  • Înmulțirea numerelor naturale (Etape de viață ale plantelor și animalelor)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 2 (Oamenii și viața lor)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 3 (Cum supraviețuim?)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 4 (Balta)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 5 (Acvariul)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 6 (Pădurea)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 7, 8, 9 sau 10 (Parcul)
  • Înmulțirea când unul dintre factori este 0 sau 1. Proprietățile înmulțirii
  • Ordinea efectuării operațiilor
  • Probleme care se rezolvă prin una, două sau mai multe operații

Recapitulare

  • RECAPITULARE 1
  • RECAPITULARE 2

PROBĂ DE EVALUARE 1

PROBĂ DE EVALUARE 2

Recenzie

Cod produs: 370811

Autor: Nicoleta Popescu

Editura: Editura Elicart

Anul apariției: 2018

Nr. pagini: 64 pagini

Tip copertă: Necartonată

Evaluare Generală

Nota: 4.5/5

Am avut ocazia să parcurg această culegere de matematică și explorarea mediului pentru clasa a II-a și am fost plăcut impresionat de conținutul său. În primul rând, structura logică a materialului este remarcabilă. De la noțiunile de bază până la cele mai complexe, elevii sunt conduși într-un mod treptat care face procesul de învățare eficient și lipsit de stres.

Aspecte Pozitive

  • Interdisciplinaritate: Cartea nu doar că acoperă matematica, dar integrează și elemente din științele naturii, ceea ce ajută la o înțelegere mai amplă a mediului înconjurător.
  • Probele de evaluare: Acestea sunt foarte bine gândite și utile pentru testarea cunoștințelor dobândite. Elevii au oportunitatea de a-și evalua progresul sistematic.
  • Grad de dificultate crescător: Problematica este variată și trece de la exerciții simple la cele mai complicate, ceea ce păstrează elevii motivați și implicați.

Aspecte Negative

  • Coperta necartonată: Deși acest aspect este minor, o copertă cartonată ar fi oferit o durabilitate mai mare cărții, mai ales pentru copiii de clasa a II-a care tind să fie mai puțin atenți cu materialele lor didactice.
  • Lipsa unor soluții detaliate: Ar fi fost util pentru părinți și învățători să aibă acces la soluții detaliate ale exercițiilor pentru a putea explica mai ușor conceptele elevilor.

Concluzii

În concluzie, auxiliarul „Matematică și explorarea mediului pentru clasa a II-a” creat de Nicoleta Popescu este o resursă excelentă pentru toți cei implicați în procesul educațional. Abordarea sa interdisciplinară și structura clară fac din acest manual un ajutor de nădejde în învățarea matematicii și a cunoștințele despre mediu. În ciuda câtorva aspecte minore ce ar putea fi îmbunătățite, acest manual rămâne o alegere ideală pentru elevii de clasa a II-a.

Cod produs: 370811
Clasa: a 2-a
Autor(i): Nicoleta Popescu
Editura: Editura Elicart
Anul aparitiei: 2018
Nr. pagini: 64 pagini
Tip coperta: necartonata
ISBN: 9786067861796
Categorii: Carte scolara, Matematica, Analiza matematica, Nivel primar, Culegeri si caiete auxiliare, Manuale scolare, Clasa a II-a, Niveluri educationale, Carti

Acest auxiliar a fost avizat de Ministerul Educației Naționale, conform Anexei la Ordinul nr. 3022 din 08.01.2018, privind aprobarea auxiliarelor didactice din învățământul preuniversitar.
La realizarea acestei lucrări s-a ținut cont de ordinea conținu­turilor din noul manual (din 2018) la Matematică și explorarea mediului, clasa a II-a.
Cartea reprezintă un instrument didactic eficace și util, în conformitate cu cerințele noii programe, care abordează temele interdisciplinar.
Elevii sunt puşi în situaţia de a analiza, de a exersa şi de a aplica în mod conştient şi creator noţiunile teoretice dobândite. Conţinutul caietului este structurat de la uşor la greu, de la simplu la complex, existând şi probleme cu un grad de dificultate sporit.
Probele de evaluare propuse reprezintă un instrument eficace de a controla sistematic cunoștințele copiilor, oferindu-le o perspectivă nouă pentru programul viitor de învăţare.
Prin obiectivele pe care le urmăreşte, această carte este utilă atât elevilor şi învăţătorilor, cât şi părinţilor în lucrul suplimentar cu copilul.
CUPRINS
1. Pământul, Sistemul Solar, Universul

• Numere naturale de la 0 la 100. Recunoaşterea, formarea, citirea, scrierea. Numere pare. Numere impare (Planete. Sistemul Solar)
• Compararea, ordonarea, rotunjirea numerelor naturale de la 0 la 100 (Pământul)
PROBĂ DE EVALUARE
2. Relieful Pământului
• Adunarea şi scăderea numerelor de la 0 la 100, fără trecere peste ordin (Muntele)
• Adunarea şi scăderea numerelor de la 0 la 100, cu trecere peste ordin (Dealul)
PROBĂ DE EVALUARE
3. Vieţuitoarele Pământului
• Formarea, citirea, scrierea numerelor naturale de la 0 la 1 000. Numere pare şi impare (Câmpia)
• Compararea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de bază ale plantelor)
• Ordonarea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de bază ale animalelor)
• Rotunjirea numerelor naturale de la 0 la 1 000 (Nevoile de bază ale oamenilor)
PROBĂ DE EVALUARE

4. Protejăm mediul înconjurător
• Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 1 000, fără trecere peste ordin
(Rezervaţii naturale)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unităţilor (Protejarea mediului)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul zecilor. (Oamenii influenţează negativ mediul)
• Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1 000, cu trecere peste ordinul unităţilor şi al zecilor. (Construirea de locuinţe)
PROBĂ DE EVALUARE
5. Natura şi fenomenele naturale
• Scăderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu împrumut la ordinul zecilor (Inundaţiile, grindina)
• Scăderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu împrumut la ordinul sutelor (Seceta, canicula)
• Scăderea numerelor naturale de la 100 la 1 000, cu împrumut la ordinul zecilor şi al sutelor (Bruma)
• Aflarea termenului necunoscut
• Probleme care se rezolvă prin operaţii de adunare şi scădere
PROBĂ DE EVALUARE

6. Plante şi animale în mediul lor de viaţă
• Adunarea repetată de termeni egali (Vieţuitoarele şi mediul lor de viaţă)
• Înmulţirea numerelor naturale (Etape de viaţă ale plantelor şi animalelor)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 2 (OameniI şi viaţa lor)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 3 (Cum supravieţuim?)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 4 (Balta)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 5 (Acvariul)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 6 (Pădurea)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 7, 8, 9 sau 10 (Parcul)
• Înmulţirea când unul dintre factori este 0 sau 1. Proprietăţile înmulţirii
• Ordinea efectuării operaţiilor
• Probleme care se rezolvă prin una, două sau mai multe operaţii

RECAPITULARE 1
RECAPITULARE 2
PROBĂ DE EVALUARE 1
PROBĂ DE EVALUARE 2

Poate te-ar interesa si...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *